1. 蠱惑の壺 4chan /v/
今2時間やってるんだけど、今だに一度も戦闘がないんだが?2つの場所をひたすら行ったり来たりさせられて、くだらないパズルを解いたり、カメラに視界を遮られて混乱させられていちいちカメラを回転させなければならなかったりする。
なんだよこれ。このまま続けた方がいいのか?
I’m two hours into this and so far there hasn’t been a single fight, it’s just been backtracking between two places, solving stupid puzzles, and getting confused because shit blocks view on the camera and having to rotate the camera all the time.
What the fuck.
Should I even bother continuing?
2. 蠱惑の壺 4chan /v/
>2時間
草 まだチュートリアルじゃねえか
このゲームはすっっごい長いんだよ。うん、ワールドマップが開けるようになればもっと良くなるし、やりたいことが出来るようになるよ
>I’m two hours
lol you are still in the tutorial
this game is so freaking long and yes it will get better once you world map opens for you to do what you want
3. 蠱惑の壺 4chan /v/
このゲームほんと長いから、すでに嫌な思いしてるのなら続けなくていいと思う。パズルも行ったり来たりもどんどん増えるぞ。
少なくとも冒険する楽しさがあるのは確かだし、ストーリーも素晴らしいよ
It’s a long, long game and if you’re already having a bad time with it I don’t see why you should continue because there’s going to be even more backtracking and puzzles later on.
I guess there’s at least the exploration aspect to look forward to and the story is pretty neat too.
4. 蠱惑の壺 4chan /v/
大草原
メインストーリーで100時間以上とかいくぞ。俺は好きだけど人には勧めづらい。ゴッドハンドや勇者になるための最短経路を辿るなら、ゲームクリアはすごく簡単になる
LMAO
Main game is like 100+ hours, I like it but God be damn if i ever would recommend it to anyone.
Game is easy as f**k if you follow the direct path to become a Godhand or a Hero, also don’t invest on weapons because skills are strong enough to f**k shit up.
5. 蠱惑の壺 4chan /v/
3DS版をやれよ、根性なしは
Play the 3ds version, if you’re impatient.
6. 蠱惑の壺 4chan /v/
>過去と現在とダンジョンを何度も訪れる必要あり
>壺や樽の場所が同じ場所などレイアウトは同じ
>現在の町に再訪
>同じことの繰り返し
>その上、全く同じキャラのスプライト(霊)が、ほぼ同じ場所にいる
手抜きもいいとこ。過去と現在というコンセプトはカッコイイかもしれないけど、全部同じというのは本当にアホらしい。個人的には間違いなく今までで一番楽しめなかったDQだ
>have to revisit dungeon both in past and present
>it’s the same layout down to the pots/barrels being in the same spots
>revisit town in the present
>same thing
>on top of that it’s the exact same character sprites in more/less the same places
This is some lame lazy shit right there. The whole past/present thing could have been cool but it’s really stupid when everything is the same. This is definitely the DQ I’m enjoying the last so far.
8. 蠱惑の壺 4chan /v/
このゲームとそのリメイク版は、実際に遊べないバカみたいに長いプロローグで酷評されてる。何をすべきかわかった上で猛スピードで進めても最低1時間はかかる。
3DS版を持っていたけど3時間やってもチュートリアルが終わらなかったから店に返品しに行った
The game and even its remake are heavily criticized for its ridiculously long prologue with no gameplay. Even if you go at breakneck speed and knowing exactly what to do we’re talking at least an hour.
I had the 3DS version, after three hours of no gameplay I took it back to the store.
9. 蠱惑の壺 4chan /v/
それと、RPGの中でもジョブシステムが最悪で、エンディングやラスボスにもかなりがっかりさせられた。
DQは結構好きなんだけど、7は本当にイマイチなんだよね。リメイク版でどう変わったかは知らないけど
It also has one of the worst job systems in an RPG, and the ending/final boss are pretty disappointing
I like DQ a lot but 7 really just isn’t that great. I don’t know if the remake changes any of that up though
10. 蠱惑の壺 4chan /v/
3DS版をやれよ。行ったり来たりが沢山あるのは変わらないけど
Play the 3DS version, it still has a lot of backtracking though.
11. 蠱惑の壺 4chan /v/
7歳の時にこのゲームを買って30時間くらい遊んだけど、最初の島からどうやって出たらいいのか分からんかった
I got this game when I was 7 and played it for like 30 hours and I could never figure out how to get out of the starting island area. never fought one monster.
12. 蠱惑の壺 4chan /v/
90年代後半、英語もJRPGも全く分からないままクロノトリガーを初めてプレイした時のことを思い出す。2000年代半ばにようやくタイムマシンへの行き方がわかったときは、本当にうれしかった。デモをプレイした後に製品版をプレイしたような感覚だった
Kind of reminds me of my first experiences of playing Chrono Trigger with absolutely no understanding of English or JRPGs in the late 90s. Damn was it swell when I finally figured out how to get to the time machine in the mid 2000s. It was like playing the full version of the game after playing a demo.
13. 蠱惑の壺 4chan /v/
6歳の時にFF7を買ってもらった時のことを思い出す。大蛇のところで立ち往生して、それを振り切るためにチョコボを手に入れなければならないことを理解するには、俺は馬鹿すぎた。その代わりにみんなのレベル50まで上げようとしてた
Reminds me of when I was six and got the PC port of FF7. Was stuck at the giant snake and was too dumb to figure out I had to get a chocobo to outrun it. Instead I relentlessly tried to grind everyone to level 50 because that was the same level Sephiroth was during that flashback sequence.
14. 蠱惑の壺 4chan /v/
このゲームが超長いのって開発側の理由?長すぎてハマれないけど、興味を引かれる要因でもある
What’s the dev reason for this game being so long? I haven’t gotten into it because of the sheer length but oddly enough that is also the reason why I’m interested in it to begin with.
15. 蠱惑の壺 4chan /v/
DQはいつも長丁場だろ。いつも通りだ
DQ has always been a slow burn, it’s just how it is.
16. 蠱惑の壺 4chan /v/
本物の冒険のように感じられるようにするため
It felt like a real adventure
17. 蠱惑の壺 4chan /v/
開発が新しい技術で遊べることに夢中になりすぎて、自分たちのペースを保てなかった。エニックスはVII開発の後、全滅してしまったので、Ⅷに取り掛かるまでに長い休みを取らなければならなかった
Got so carried away with the new tech they could play with that they didn’t pace themselves. Enix had to take a long break from the series after VII because they were totally wiped out from making it, and they no doubt took time to reevaluate how much was “too much” before going into VIII.
18. 蠱惑の壺 4chan /v/
無限のパワーを持つ新しいゲーム機、だろうか。
DQ8の発売前に行ったアンケートで、ゲームを終わらせた人が65%しかいないことが判明したから、つまり400万人中140万人がゲームを終わらせなかったということにななる
New console with infinite power, I suppose.
All we know is that they knew they kind of f**ked up beause in a poll they did before the realease of DQVIII they found out that only 65% of the players finished the game, that’s 2.6M vs 1.4M who didn’t beat it.
19. 蠱惑の壺 4chan /v/
「やっと…Disc2だ」memeがネタだとでも思ってたのか?笑
You think that “finally, disc 2” meme was fake?
LMAO
出典:①
3DS版をやったけど、特に何も思わず普通にハマってやってた気がする